1. Cechy charakterystyczne modelu sita i modelu kapitału ludzkiego 2. Etapy procesu zarządzania personelem 3. Etapy procedury doboru kadr 4. Zalety i wady rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej 5. Funkcje transferu 6. Teorie motywacji ( A. Maslowa, F. Herzberga, Mc. Gregora). 7. Konstrukcja systemu pobudzania i utrwalania motywacji 8. Zasady tworzenia i stosowania płac jako środków motywacyjnych 9. Cele przeprowadzania okresowych ocen pracowniczych 10. Koncepcje ocen pracowniczych 11. Kryteria osobowościowe, kwalifikacyjne, behawioralne i efektywnościowe stosowane w ocenach pracowniczych 12. Błędy popełnione w ocenie pracowniczej 13. Korzyści wynikające ze stosowania programów rozwoju kadry pracowniczej 14. Formy kształcenia pracowników 15. Metody szkoleniowe 16. Przesłanki opracowywania planów dziennych 17. Regułą ABC jako metoda ustalania zadań priorytetowych 18. Organizacja ,,godziny spokoju" 19. Modele i formy partycypacji pracowniczej 20. Współczesne poglądy na konflikt w organizacji 21. Podstawowe źródła konfliktów 22. Źródła władzy w organizacjach (wg Frencza i Ravena) 23. Doskonalenie organizacji. Techniki doskonalenia organizacji 24. Czynniki stresogenne w zakładach pracy
|